Termék kategóriák
Előzmények
Fejlesztési tanácsok

* Elküldheti nekünk webáruházunkkal kapcsolatos észrevételeit, fejlesztési tanácsait.

Általános Szerződési Feltétekek

Vásárlással vagy termékkel kapcsolatos információs telefonunk:     

 

  +3630/906-1006 vagy az info@gyogyaszati.hu

 

VÁSÁRLÁSI FELTÉTEL RÖVID KIVONATA (alább a részletes üzletszabályzat)

SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK:

A www.gyogyaszati.hu áruházban vásárolt termékek házhoz szállítása a Transoflex csomagküldő szolgálat segítségével történik. A regisztrációkor megadott telefonszámon felkeresi a Transoflex, amennyiben nem találja a megadott címen.

A szállítás költsége - 5 kg alatti megrendelés esetén - a megrendelés árához adódik automatikusan az alábbiak szerint:
- 35.000 Ft-ig 1390 Ft (áFá-t tartalmazza) csomagpontra szállítással
- 1-tól 2999 Ft-ig 2090 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással-utánvéttel
- 3000-tól 10.000 Ft-ig 1870 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással-utánvéttel
- 10.001 Ft és 20.000 Ft között 1650 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással-utánvéttel
- 20.001 Ft és 35.000 Ft között 1090 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással-utánvéttel
- 35.001 Ft felett díjmentes helyszínre szállítással-utánvéttel

A megrendelés összegének kiegyenlítése két módon történhet: előre utalással, vagy a futárszolgálatnak átvételkor.

5 kg feletti megrendelés esetén egyedi szállítási árat adhatunk válasz emailban, amelyet a honlap automatán nem generál.

Bútorzat megrendelése esetén egyedi szállítási ajánlatot adunk minden esetben.


Többségénél a bútor fotója mellett  megtalálható a szállítási költség , mely elsősorban súlyfüggő, de a kalkulációt a bútor mérete   is befolyásolja!

A feltüntetett ár darabonként értendők

Amennyiben a bútor 3 paraméterének összege nem haladja meg a 300 cm, úgy az árak a következők ( a feltüntett ár körülbelüli ár, mely változhat a bútor jellegétől függően., pld kilógó részek, szekrény, asztal láb, mely a szállítás során külön kezelést igényel)

1-5 kg     1900 Ft/db
5-10 kg   2250 Ft/db
10-20 kg  2540 Ft/db
20-40 kg  3810 Ft/db
40-60 kg  5000 Ft/db
60-80kg  6350 Ft/db
Amennyiben a bútor 3 oldalának összege  meghaladja  a 300 cm, úgy a szállítási költség minimum 12500 Ft/db

Egyes termékek esetében több darabot is össze lehet csomagolni, így a szállítási költség kedvezőbb lehet, erről a visszaigazolásban tájékoztatjuk megrendelőinket.

Budapesti telephelyünkön való átvétel esetén lényegesen kedvezőbb egyedi szállítási költséget tudunk biztosítani.

Nagyobb mennyiségű bútor rendelése esetén speciális , kedvezőbb szállítási költséget kalkulálunk, mely függ a rendelt bútorok összértékétől, súlyától és a kiszállítás távolságától

Bútor jellegű, vagy nagy terjedelmű, nagy súlyú termékek árát előre utalással kérjük kiegyenlíteni, amelynek oka ez esteleges átvételi nehézségek elkerülése. Utalásos számlát küldünk emailban a rendelés leadását követően, amikor már a termék becsomagolása megtörtént.A bútor jellegű, nagy súlyú és terjedelmes termékek szállítása az épület ajtajáig történik futárszolgálattal. Ettől eltérő igény esetén (emeletre szállítás, lakáson belüli szállítás, összeszerelés..) egyedi szállítási ajánlatot adunk, amennyiben ezt külön a vásárló kéri.

 

Vásárlóink a kézbesítést kérhetik lakóhelyükre vagy munkahelyi címükre is!

Házhozszállítás esetén a megrendelt termékek a megrendeléstől számítva (készleten lévő termékek esetében) 1-4 munkanap alatt kerülnek kiszállításra, az éppen beérkezett rendelések mennyiségétől függően. Amennyiben a megrendelt termék esetleg nincs készleten, akkor a várható kiszállítási időről értesítjük e-mailban. A bolti áraink nem egyeznek több termék esetében a webáruház áraival. Személyes vásárlás esetén csak a webáruházban történő megrendelést követően garatáljuk az webáruházzal azonos árat.

FIZETÉSI MÓDOK

A rendelés leadásakor választható fizési módok:

-
UTÁNVÉT: a futárcégnek a csomag átadásakor

-
ELŐRE UTALÁS: a rendelés leadását követően egy válasz emailban küldünk Önnek ÁFÁ-s számlát, amely tartalmazza az utaláshosz szükséges adatokat. Az összeg számlánka ravó beérkezése napján indítjuk a kiszállítást, amelyet a következő munkanapn vehet át. A pénz beérkezésének ellenőrzése reggel és délután is megtörténik.

-
utólagos utalás: csak tartós üzleti kapcsolat esetén lehetséges

 

GARANCIA és VISSZAVÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

A jótállási jegy a termék elpostázásakor kerül kitöltésre (amennyiben ezt nem találja, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat a mielőbbi pótlás érdekében). A javítási helyek feltüntetése a garancia jegyen megtörténi, vagy felvilágosítás kérhet az info@gyogyaszati.hu e-mail címen, vagy a 30/906-1006-es telefonszámon.


A higiéniai termékek (testen viselt termékek, tabletták, segédeszközök, lábbelik) esetében a vásárlástól való elállás csak abban az esetben lehetséges, amennyiben a termék higienia szempontból kifogástalan, vagy a sterilitást a bontatlan csomagolás biztosítja. Javasoljuk, hogy a visszavétel előtt egyeztesse velünk visszavásárlási igényét.

Gyári hibás terméket a kiszállítást követő 8 munkanapon belül visszavásároljuk, de a visszaküldés költségét a termék átvizsgálását követően térítjük meg.

Amennyiben a termék (nem a csomagolás!) a használat során megsérült, vagy szerkezete károsodott abban az esetben az elállás jog nem áll fenn. Ebben az esetben kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az esetleges csökkentett árral való visszavétel lehetősége miatt.
Egyedi méretű termékek esetén a méret cseréjéből adódó költségek a megrendelőt terhelik, amely egyezik a mindenkori szállítási költséggel..

 

RÉSZLETES ÜZLETSZABÁLYZAT

Nyelvezete magyar!

A tájékoztatás célja:

8. § A tájékoztatásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó rendelkezzen:

a) az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás
használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a
szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről,

b) a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel.

Igyekezni fogunk az alábbiakban megfelelni ezeknek a pontoknak, és a mellékletben elérhetővé tesszük az önök számára az ide vonatkozó jogszabályokat, melyeken keresztül megvalósul a jogaik érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekről szóló tájékoztatás.

 

Az E-shop üzemeltetője: HUMAGOR Egészségügyi Szolgáltató Betéti Társaság (röviden: HUMAGOR BT)

Adószáma: 272628-6-2-19

Cégjegyzékszáma: 19-06-503452 (Veszprém Megyei Cégbíróság)

Címe: 8200 Veszprém, Bezerédi u. 2.

Telefon száma:    70/3186817

 Fax száma: 88/412-186

E-mail címe: info@gyogyaszati.hu

ügyfélszolgálat: H-P:9-18 h  Szo:9-12h   Tel.30/906-1006

Tárhely szolgáltató:
Webonic Kft.
8000 Székesfehérvár
Budai út 14.
07-09-025725
Adószám: 25138205-2-07
Közösségi adószám: HU25138205
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Budai út 14.
Az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-91865/2015.
support@webonic.hu

MEGRENDELÉS módja:

A megrendelést kizárólag írásban fogadunk el. Ennek módja lehet a webáruházból, emailban, postai levélben illetve faxon.
 

Böngészés

Az E-shopban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztráció nélkül is tájékozódhat. Ebből kivételt képeznek a társadalombiztosítási támogatással rendelkező termékek, amelyek képét és árát, támogatását is csak szakemerek számára kialakított regisztrációt követően lehet megtekinteni. Szakembenek a vény felírására jogosult személyeket tekintjük. Ennek ellenőrzése név alapján történik. Termékeinket kategóriák szerint soroltuk be. A különböző kategóriákat az áruház bal oldali részében lévő kategória menüből választhatja ki. Egy kategórián belül több alcsoportot találhat, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden csoporthoz csakúgy mint az egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. A termékek listája egyben az árlistánk is. Minden termék árát bruttó áron, azaz áFá-val együtt tüntetjük fel. A termék nevére vagy fotójára kattintva az adott termék leíró oldalára jut, ahol részletes leírás mellett képet is lát. Ha a képre kattint az egérrel, akkor az nagyítva is megjelenik. A nyitó oldalra bármikor visszajuthat a Honlap fülre kattintva, ami az oldalak felső részén középen található.

Keresés

Az áruház nyitó oldalán található a "Keresés:" mező, mellette egy Keress feliratú gombbal. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. Kiválasztható, hogy a keresés 1:termék neve, 2. a termék kódja, 3, a cikkek között történjen

Regisztráció

Ahhoz, hogy vásárolni is tudjon áruházunkban, regisztrálnia kell magát. Ezt a termék(ek) kiválasztása után a Kosár tartalma című oldalon a Fizetés gombra kattintás után kell megtennie az első vásárlás alkalmával. Később már nem kell ezt többet megtenni, ha megjegyzi a jelszót. A regisztrációhoz rendelkeznie kell egy valós E-mail címmel és önnek kell ehhez egy jelszót rendelnie. A jelszó később természetesen megváltoztatható. Az e-mail címe és kiválasztott jelszó megadásával már mint Vásárló léphet be áruházi rendszerünkbe. Ha elfelejtené jelszavát, akkor írja be csak az e-mail címét és a felbukkanó Elfelejtettem a jelszavamat szövegre kattintva újra megkapja e-mailben a jelszót. Regisztrált vásárlóink Felhasználói adatok oldalon az Adatok módosítása gombra kattintva minden adatot meg tudnak változtatni, látják bevásárlókosarukat, folyamatban lévő és régi megrendeléseiket, stb. Amennyiben a regisztrációval kapcsolatban bármilyen kérdésük lenne, forduljanak akár telefonon is ügyfélszolgálatunkhoz.

Vásárlás

A részletes termékismertető oldalakon szereplő termékek közül a Megrendelés gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást.

 

A kosár tartalma

A Kosár tartalma fül mindig megjelenik, miután árut rakott bele. Ennél a pontnál hibás adatbevitel esetén lehetőség van a kosárból terméket törölni, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni. Minden esetben az E-shop újraszámolja az ön által megrendelni kívánt termékek árát. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A Kosár tartalma oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg ön azt ezen az oldalon a: Rendelés leadása gombra kattintva nem kezdeményezi.
Amennyiben elküldi a megrendelést, az a webáruház és ön közötti írásos szerződésnek minősül. A szerződést a rendszerünk elektronikusan iktatja, ahhoz ön és a webáruház ügyfélszolgálata is utólag hozzáfér.
A szerződés magyar nyelven íródik.
A rendelés másolatát a rendszerünk önnek automatikusan e-mailban kiküldi. Kollégáink a rendelés visszaigazolását a rendelés leadását követően 48 órán belül megküldik emailban, amely tartalmazza a teljesítés részleteit. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, vagy a rendelt méretben, stb.) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi önt. Az E-shop rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:


  • Az info@gyogyaszati.hu Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve (erre a névre állítjuk ki a számlát), a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (ha a rendelt termékből nincs, vagy nem az ön által rendelt méretben, ízben, színben stb. készleten). A visszaélések elkerülése végett minden e-mailben leadott rendelést a megadott telefonszámon visszaellenőrizhetünk, ezért ha nincs a rendelésben telefonszám megadva, vagy azon nem tudjuk a megrendelőt elérni, a megrendelést semmisnek tekintjük.
 

Fizetés

Utánvétes fizetési mód esetén a kézbesítőnek a csomag átvételekor készpénzben kell megfizetni a vételárat. Előre utalás esetén a Szállító emailban számlát küld, amelyen szerepel minden, a vételár utalásához szükséges adat. Utólagos utalás csak egyedi elbírálás esetén adja meg a Vevőnek a Szállító.
A fizetési mód kiválasztását követően a "MEGRENDELEM" gombra katintva véglegesítheti a rendelését és ezzel a vásáró számára fizetési kötelezettséggel járó megrendelése született.
A Vásárló elfogadja, hogy ha a fizetés bármilyen okból meghiúsul (futárszolgálat hibája, technikai hibák...) vagy kevesebb összeg kerül kifizetésre, de a termék leszállítása megtörtént, akkor utólagosan is megfizeti a vételárat, vagy annak fennmaradó részét (termékek ára + szállítási költség) a Szállító részére. A fizetés elmaradásáról a Szállító (HUMAGOR BT) értesíti telefonon, majd ajánlott levélben a Vevőt és egyben jelzi a bankszámla számot a teljesítés érdekében. A Vevő 8 napon belül vállalja az elmaradt vételára kifizetést. Amennyiben a felszólítást követő 8 napon belül megtörténik a vételár, vagy a vételár különbözet megfizetése, akkor a Szállító nem számít fel kamat költséget. Amennyiben túlfizetés keletkezik a Vevő részéről, akkor a Szállító vállalja a különbözet visszautalását 8 napon belül. Amennyiben a Vevő a felszólítást követő 8 napon belül nem fizeti meg a tartozását a Szállító felé, akkor fizetési meghagyást nyújt be a Vevővel szemben a Szállító. A Vevőt ezt követően már nem csak a vételár, vagy vételár különbözet, hanem az igényérvényesítéssel kapcsolatos valamennyi költség (a mindenkori eljárási illeték (eljárási díj), készkiadások + késedelmi kamat + ügyvédi díj) megfizetése is terheli.
Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Szállítás

A csomag értékét amennyiben nem bankkártyás fizetést választott, a csomag szállítójának kell a kiszállításkor készpénzben kifizetni. A csomagot futárral szállíttatjuk ki önnek. A csomag értékét utánvéttel, a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetnie. A kiszállítás alap esetben 8 és 17 h között történik munkanapokon, de a futárszolgálat késésére és 16 órán túli szállításra is sor kerülhet néhány esetben. Erről a vásárló a csomaginformációs e-mailben megadott adatok alapján tud a futárszolgálattól érdeklődni. Amennyiben az adott napi kiszállítás nem elfogadható, akkor a futárszolgálat egy tetszőleges napon és időpontban, telefonos egyeztetést követően kézbesíti a csomagot önnek felár nélkül.  Amennyiben a csomagját postai szállítással kéri, a posta egymás után két nap megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha ön még második alkalommal sem tartózkodik a szállítási címen, és nem veszi át csomagját, a postás értesítést hagy, aminek felmutatásával még 10 napig átveheti csomagját a megjelölt postán.

 A szállítás költsége - 5 kg alatti megrendelés esetén - a megrendelés árához adódik automatikusan az alábbiak szerint:
- 10.000 Ft-ig 1200 Ft (áFá-t tartalmazza) csomagpontra szállítással, előre utalással
- 1-tól 2999 Ft-ig 1380 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással, vagy csomagpontra szállítással-utánvéttel
- 3000-tól 10.000 Ft-ig 1180 Ft (áFá-t tartalmazza) helyszínre szállítással, vagy csomagpontra szállítással-utánvéttel
- 10.001 Ft és 20.000 Ft között 1050 Ft (áFá-t tartalmazza)
- 20.001-35.000 Ft 650 Ft
- 35.0001 Ft felett ingyenes
A megrendelés összegének kiegyenlítése két módon történhet: előre utalással, vagy a futárszolgálatnak átvételkor.

5 kg feletti megrendelés esetén egyedi szállítási árat adhatunk válasz emailban, amelyet a honlap automatán nem generál.

Bútorzat megrendelése esetén egyedi szállítási ajánlatot adunk minden esetben.

Többségénél a bútor fotója mellett  megtalálható a szállítási költség , mely elsősorban súlyfüggő, de a kalkulációt a bútor mérete   is befolyásolja!

A feltüntetett ár darabonként értendők

Amennyiben a bútor 3 paraméterének összege nem haladja meg a 300 cm, úgy az árak a következők ( a feltüntett ár körülbelüli ár, mely változhat a bútor jellegétől függően., pld kilógó részek, szekrény, asztal láb, mely a szállítás során külön kezelést igényel)

1-5 kg     1900 Ft/db
5-10 kg   2250 Ft/db
10-20 kg  2540 Ft/db
20-40 kg  3810 Ft/db
40-60 kg  5000 Ft/db
60-80kg  6350 Ft/db
Amennyiben a bútor 3 oldalának összege  meghaladja  a 300 cm, úgy a szállítási költség minimum 12500 Ft/db

Egyes termékek esetében több darabot is össze lehet csomagolni, így a szállítási költség kedvezőbb lehet, erről a visszaigazolásban tájékoztatjuk megrendelőinket.

Budapesti telephelyünkön való átvétel esetén lényegesen kedvezőbb egyedi szállítási költséget tudunk biztosítani.

Nagyobb mennyiségű bútor rendelése esetén speciális , kedvezőbb szállítási költséget kalkulálunk, mely függ a rendelt bútorok összértékétől, súlyától és a kiszállítás távolságától.

Bútor jellegű, vagy nagy terjedelmű, nagy súlyú termékek árát előre utalással kérjük kiegyenlíteni, amelynek oka ez esteleges átvételi nehézségek elkerülése. Utalásos számlát küldünk emailban a rendelés leadását követően, amikor már a termék becsomagolása megtörtént.

Szállítási határidők

A termékekből készleteket tartunk. átlagos esetben a megrendelt termékeket 1-4 munkanap alatt ki tudjuk szállítani, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot a hiányzó termék nélkül küldjük el. Törekszünk arra, hogy ajánlatot kapjon a vásárló hasonló (helyettesítő) termékre, amelynek ára nem biztosan egyezik a megrendelt termékkel, de funkciójában hasonló, vagy ugyan az. Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) a mi hibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy beszállítónk hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el , teljes rugalmassággal kezeljük a helyzetet vagy pénz visszafizetési garanciával élünk. A webáruházban nem hozunk raktári adatokat nyilvánosságra, ebből adódóan arra nincs garancia, hogy a termék bizonyosan beszerezhető és ezáltal kiszolgálható. Amennyiben a beszállítónk biztosra jelezi a termék beszerezhetetlenségét, abban az esetben a termék megjelenítést felfüggesztjük.

Szavatosság

Szavatosság: Az eladónak (szerződésbeli vagy törvényes) felelőssége az eladott tárgy természeti vagy jogi szempontból hibátlan voltáért. (Magyar értelmező kéziszótár)

Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Mit is jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja. Hibás teljesítésnek minősül, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.Szavatosság szempontjából a kellékszavatosség és termékszavatosság szabályai a következőek:
KELLÉKSZAVATOSSÉG:
A kellékszavatosság azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a termék eladója a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is.
TERMÉKSZAVATOSSÉG:
A termékszavatosság fogalma azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

JÓTÁLLÁS:
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a hiba kijavítását térítés mentesen elvégzi. A felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon (70/318-68-17), vagy jelezheti problémáját a megadott emailcímen (info@gyogyaszati.hu), vagy címünkre elküldött postai levélben (8200 Veszprém, Bezerédi u. 2.).

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu)

Cégünk az 1959. évi IV. törvény A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályai alapján jár el:

 

Jogérvényesítés

Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy ön a szavatossági illetőleg jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk 2013. évi V. törvény 305-311/A §-a, tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a leg korrektebbül tájékoztatni önt.

 

A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése

Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával. Továbbá a jogszabály értelmében lehetősége van a arra is, hogy választása alapján, a jótállási jegyen feltüntetett szakszervizt keresi meg jótállási igényeinek érvényesítése végett. (ez utóbbi kitétel a különféle mérőmüszereink esetén értelmezhető)

A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla, blokk), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen: HUMAGOR BT 8200 Veszprém, Bezerédi u. 2. Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. Amennyiben telefonon történt egyeztetés során a vásárlást be tudjuk azonosítani, akkor elég a terméket bizonylat, számla, blokk nélkül elküldeni részünkre.

Nem kérhetjük azonban, hogy a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket hozza vissza. Ezeket az üzemeltetés helyén kell megjavítanunk.

A fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmazni a kell
1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.

Ha a - jogszabályi kötelezettségének ellenére - nem akarnánk jegyzőkönyvet felvenni, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.
Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk értesíteni, álláspontunkról értesíteni.

Lehetőség van online rendezni a jogvitákat az alábbi linken:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
 

Kit terhel a bizonyítás?

A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén a nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.
Ha a vásárlástól már hónap már eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.
A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt
Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.

 


A fogyasztó igényének teljesítése

Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben - és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel - az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:
1. elsősorban kicserélést vagy kijavítást kérhet
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől
3. a fogyasztó a terméket a vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.
Jogszabály szerint ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor is kötelesek vagyunk azt kicserélni, ha ez számunkra aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerû használatot akadályozza.

 

Igényérvényesítés további lehetőségei

Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot. Peren kívüli panasz kezelés érdekében a cég székhelye szerinti illetékes Veszprém Megyei Békéltető Testülethez fordulhat a vásárló, amelynek elérhetőségei:
8200 Veszprém, Radnóti tér. 1.
Tel: 88/814-121 vagy info@bekeltetesveszprem.hu
A vállalkozás a felmerülő eljárásban együttműködésre kötelezett.

 

A fogyasztó elállási joga

A választott szállítási módtól függően megérkezik címére a termék, melyet - ha nem sérült a csomagolása - nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki. A fogyasztó jogosult a szerződés felmondására a szerződés megkötésének időpontja és a termék átvétele közötti időszakban is. A fogyasztó az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 14 napon belül indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől, az áru visszaszolgáltatása mellett. Arról van tehát szó, hogy bár a termék maga hibátlan, akár rendelkezik is minden olyan specifikummal, amit a weboldal hirdetettünk, de mégsem találkozik elképzelésével, indokolás nélkül visszaküldheti, a vételárat pedig visszakapja. Ekkor Önt csupán a visszaküldés költségei terhelik.  Az elállási jog gyakorlásának feltétele, hogy a termék ne legyen sérült és használt. Megtekintheti tehát, 14 munkanapot magában foglaló ideig alaposan átgondolhatja, hogy megfelel-e, és indokolás nélkül vissza is küldheti a terméket. Ön köteles számunkra a terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni.  A vételárat (termék ára + szállítási költség) 14 napon belül visszafizetjük Önnek a termék hozzánk történő beérkezését követően a törvényi szabályozásnak megfelelően, de ha Ön a kiszállításkor nem a legkevésbé költséges módot választotta, akkor az abból eredő többletköltség nem jár vissza.
Cégünk használt termékeket nem forgalmaz, így a kipróbáláson túl használatba vett termékek, melyeknél a Fogyasztó nem tudja biztosítani az eredeti gyári állapotot, 100%-ban értékcsökkentnek minősülnek, azoknak ellenértékét 100%-ban visszatarthatjuk.
A visszafizetés módja elsősorban a fogyasztó által vásárláskor választott fizetési mód, de ezen túl választható banki utalás, postai csekk, személyes visszafizetés üzleteinkben is.
Elállási jog illeti meg a vásárlót a megrendelés leadása és a termék átvétele közötti időszakban is, amelyet az alább részletezett módokon teheti meg. Amennyiben a termék már úton van, de átvétel még nem történt meg, akkor a megrendelő köteles a kiszállítási és visszaszállítási díj megtérítésére a vállalkozás felé abban az esetben, ha elállási szándékát ezen időben nem jelentette be.
Az elállási jogának gyakorlására nyitva álló határidő meghosszabbodik abban az esetben, ha nem tettünk eleget a törvényben nevesített valamely tájékoztatási kötelezettségének (pl. a termékkel kapcsolatosan, az objektív elállási jog gyakorlása vonatkozásában). Ekkor az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől 12 hónapon belül elállhat a szerződéstől. Ha a 12 hónapos határidőn belül pótlólagosan sor kerül a tájékoztatásra, akkor a 14 munkanapos - objektív - elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számít.
Elállás módjának gyakorlása: a vásárló az elállás tényét az alábbi módok egyikén teheti meg:
- a rendelésre kapott emailra küldött válaszában
- vagy az alábbi linken elküldött elállási nyilatkozatában: http://gyogyaszati.hu/szerviz-garancia
- a kiállított számlán szereplő címre postai úton
- szóban (a visszaellenőrizhetőség érdekében az előző módokat javasoljuk)
Ha mi a rendelését azért nem teljesítjük, mert nem áll rendelkezésünkre a megrendelt termék, arról kötelesek vagyunk értesíteni, és a kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.
Ha szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesítünk, akkor az elállási jog gyakorlása az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek minket terhelnek. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről kötelesek vagyunk tájékoztatni.


 

Néhány esetben önt nem illeti meg az elállás joga:

1. ha mi az ön beleegyezésével a 8 munkanapos határidő letelte előtt megkezdtük a szolgáltatás nyújtását;
2. fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére előállított vagy gyorsan romló, illetve természeténél fogva vissza nem szolgáltatható áru esetében;
3. hírlap, folyóirat, időszaki lap terjesztésére vonatkozó és szerencsejáték-szerződés esetén.
Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó fenti követelmények általunk történő megszegése esetén külön igényérvényesítési lehetőségeket nem hoz létre a törvény. ön a fogyasztóvédelem általános védelmi mechanizmusaihoz fordulhat: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Békéltető Testületek, bíróság.

Adatvédelem

A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek (Posta, GLS). Szállító vállalatok szerzodésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezelésérol. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfeleloen jár el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez).

 

Akit részletesen is érdekelnek a fenti jogszabályok:

A mi ismereteink szerint valószínűleg nem teljeskörűen a fentieken kívül a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség hatósági tevékenysége során alkalmazott fontosabb jogszabályok :

 

- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény.
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
- A kereskedelemről szóló 2005 évi CLXIV törvény.
- A  termékfelelősségről szóló 1993. évi X. törvény.
- A tisztességtelen piaci - magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény.
- Az üzleten kívül fogyasztóval kötött szerződésekről és az üzleten kívüli kereskedés folytatásának egyes feltételeiről szóló 370/2004. (XII.26.) kormányrendelet.
- A fogyasztóval kötött szerződésekben tisztességtelennek - minősülő feltételekről szóló 18/1999.(II.5.) kormányrendelet.
- Távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26) kormányrendelet.
- Az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről szóló 4/1997.(I.22.) kormányrendelet.
- Az egyes kereskedelmi tevékenységek gyakorlásáról szóló 15/1989.(IX.7.) kormányrendelet.
- A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és - jótállási igények intézéséről szóló 19/2014 (IV.29) NGM rendelet.

 

Árfeltüntetéssel kapcsolatos jogszabályok:

- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (8-11. és 14.§)
- A fogyasztói forgalomba kerülő áruk és szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001 (III.29.) GM rendelet

 

Jótállással, szavatossággal (minőségi kifogások intézése) kapcsolatos jogszabályok:

Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény (248.§, - 305-311/A.§)
Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és - jótállási igények intézéséről szóló 19/2014 (IV.29) NGM rendelet

 

Reklámmal kapcsolatos jogszabályok:
- A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes - közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI törvény (nyelvvédelmi törvény)
- A fogyasztói forgalomba kerülü áruk, - szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001. (III.29.) GM rendelet

 

Élelmiszeripari termékek forgalmazására vonatkozó jogszabályok:

- Az élelmiszerekről szóló 2003. évi LXXXII törvény
- Az élelmiszerek előállításának és forgalmazásának élelmiszer-higiéniai feltételeiről szóló 90/2003. (VII.30.)FVM-ESzCsM együttes rendelet
- Az élelmiszerek jelöléséről szóló 19/2004.(II.26.)FVM-ESZCsM-GKM együttes rendelet

 

Az alábbiaknál bővebb tájékoztatás található a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
tevékenységéről, eljárásairól a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Budapest
József Körút 6. , Tel.: 06-1- 459-4800) honlapján: www.fvf.hu

Fekete Csongor honlapőr  info@gyogyaszati.hu